fredag den 2. marts 2012

Skraldemand eller svensk prinsesse? - Simone



Hej alle læsere!!!! 

I denne uge er det jo mig som har besluttet temaet. Da jeg fandt på temaet, havde jeg ikke i nogen ide om, hvad jeg selv skulle finde på. For det er jo et stort spørgsmål, ingen rigtig med sikkerhed kan sige noget om. Siden jeg var helt lille havde jeg de klassiske børne-drømme, superhelt, frisør, dyrelæge osv. Det hele på en gang! Når jeg nu som 16 årig forstiller mig min fremtid, ser den ikke meget anderledes ud. Jeg har gået i skole, ligesom mange andre, men er ikke kommet et skridt nærmere mine fremtidsplaner.
Jeg har flere gange overvejet at blive skraldemand, ikke i mangel på bedre men altså, tænkt lige over det engang. Livet som skraldemand må det være fedt! På nær alt skraldet selvfølgelig. Lønnen er god, folk stiller øl ud til en og man har tidligt fri. Måske en smule uambitiøst, men what the hell... Alt skulle tage beslutninger om hvorvidt man skal være skraldemand eller svensk prinsesse er et svært valg, som man desværre skal tage stillig til i en meget tidlig alder. Som 15 årig når man skal til at vælge en ungdomsuddannelse begrænser man allerede der, sine muligheder for fremtiden. Man skal tage stilling til hvad man vil lave resten af sit liv! Arrrmen hvad er det dog for noget fis!


Mange mener at når man først har taget sin uddannelse så er man bundet til sit valgte erhverv, men jeg tror jeg er en de slags personer, som tager en uddannelse og så bliver ved! Tager en masse forskellige uddannelser så jeg aldrig kommer til at lave det samme for lang tid af gangen. At lære er for mig rigtig vigtigt. Jeg vil helst lære nye ting hele tiden, derfor tror jeg sku' aldrig rigtig at jeg bliver færdig med at gå i skole.. SUK...



Men hvad fremtiden bringer kan ingen vide, fremtiden ændres hele tiden og man bestemmer selv i sidste ende hvor og hvordan man havner.



"Fremtiden er noget, ethvert menneske når med en fart af tres minutter i timen, hvad man end gør og hvem man end er."
 - C. S. Lewis 


Håber i har fået noget ud af mit indlæg. 
xoxo Simone 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar