mandag den 12. marts 2012

KONY 2012!

Så ugens tema er KONY 2012. Der er en masse debat om det, og derfor synes jeg det er det perfekte tidspunkt til at skrive om det. Så! Hvis du sidder og tænker: ''Hvad fanden er Kony?'' Så se lige denne video.

Jeg synes selve projektet er fantastisk, og det er virkelig godt at det ENDELIG bliver taget op og folk bliver klar over det. Jeg var selv ikke klar over at der forgik sådan nogle ting. Og jeg blevet virkelig også overrasket over at sådan noget foregik. Det kom virkelig bag på mig, og det er også derfor jeg går så meget op i det, fordi at det kom bag på mig, og jeg vidste ikke at sådan noget foregik. Og jeg tænkte bare at jeg måtte gøre et eller andet, så det gjorde jeg og det kommer jeg noget mere til!
Jeg synes det er fantastisk at når vi alle står sammen, så kan vi udrette kæmpe ting. At man kan samle så mange mennesker på grund af en enkelt video, det er fantastisk.

Og det kan godt være folk siger det er noget lort, fordi ''kun'' 32% af pengene går til børnene... VED DU HVAD? Det er fandme ikke gratis at køre sådan et projekt. Merchandise, marketing, flyrejser, mad and so on, det er fandme ikke gratis. Så jeg synes det er helt fair at resten af pengene går til organisationen. Og det er forresten heller ikke det som selve projektet går ud på. Det som det går ud på er jeg jo at dele det forbandet link, så folk ser det, og deler med deres venner osv... Folk må selv bestemme om de har lyst til at donere 200 kroner eller hvor meget de nu donerer, det er deres penge og deres ansvar. Ergo så må de også selv undersøge hvor mange penge der går til børnene, og ikke rager over at ''kun'' 32% går til børnene. Også tænker jeg også lige! Hvad med andre organisationer... Kommer 100% virkelig ned til de sultne børn? Nej. De andre organisationer er ikke en skid bedre selv. Hvad med da tsunamien ramte Thailand i 2004? Og da vi samlede pisse mange penge ind, hvor fanden blev de af? Skete der noget? Nej, egentlig ikke. De penge har man ikke set synet af siden de blev samlet ind. Så det med at sige at det er scam, det er noget lort.

Nu vil jeg gå i seng, da jeg virkelig er træt! Godnat allesammen.

-Gustav

Ingen kommentarer:

Send en kommentar