tirsdag den 13. marts 2012

KONY 2012 - Amalie.

Oh god.....


Er tom for ord.
Jeg startede for en uge siden med at logge på facebook, hvor videoen om KONY 2012 var postet langt over 40 gange alene af nogle jeg kender.. Jeg tænkte ikke videre over det og har indtil nu ikke haft lyst til at bruge min tid på at se videoen. Men nu skal jeg jo skrive dette indlæg og blev derfor nød til at se videoen, og ærlig talt har jeg på de to minutter efter jeg så videoen endnu ikke fundet mig en holdning omkring det..

Den person Joseph Kony er, er jo en yderst uacceptabel person, som burde skydes langt hen af vejen, men jeg har også den holdning at folk selv tager deres beslutninger og derfor må tage konsekvenserne med omkring det de gør. Det er helt forfærdeligt at han gør som han gør, men den dag han bliver arresteret må han også tage sine konsekvenser med. Hans valg, hans beslutninger!

Jeg må lige gå hjem og fundere over tingene omkring dette... Det er alligevel noget af et emne!
Jeg kan endnu ikke svare jer på om jeg er en del af den der KONY 2012 nat, men det han gør er uacceptabelt og jeg synes at ideen med hele projektet er yderst fantastisk!

Folk må kalde mig hvad de vil, men jeg har svært ved at sætte mig ind i katastrofer som ikke omhandler mig og min verden..

Hitler, terrorangrebet d. 11 sep, adskillige naturkatastrofer, samt angrebet på Utøya har jeg ikke sat mig videre ind i. Jeg har ikke haft brug for det og har derfor ligeså svært ved at sætte mig ind i dette.


Amalie.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar