fredag den 23. marts 2012

Mademoiselle - Simone

Hej bloggen!

Ugens tema, uhh det er en svær én. Der er ikke nogen som sådan der har påvirket mit liv og gjort mig til den jeg er idag. I stedet er det nok nærmere det jeg har oplevet og set.

At rejse har været en stor del af mit liv, og mine forældre har altid vægtet det at rejse meget højt. Jeg har set og oplevet mange forskellige kulturer og det har gjort mig til den jeg er. Når man rejser ser man hvordan andre befolkningsgrupper lever og agere, det synes jeg er super spændende. At sammenligne min egen kultur med andres er da bare super sjovt.

Specielt franskmændene har haft stor betydning for mit liv. Jeg er meget fascineret af deres leve form og normer. Kindkys, høflighed og religion er en stor del af franskmændenes liv. Når man møder hinanden kysse møsser man lige lidt, det synes jeg er super hyggeligt! Når man kommer ind i f.eks. en bager og bliver tiltalt med mademoiselle bliver jeg næsten blød i knæene, jeg elsker det! Faktisk sidder jeg netop nu midt i Paris for 3 gang, sammen med mine forældre og søster. Selvom jeg holder af Danmark så er Frankrig dog det jeg fortrækker.

Jeg har massere af planere om at se resten af verden og har til mål at se alle dele af verden. Som en klog mand engang sagde :

"At rejse er at leve!"


Xoxo Simone

Udsigten fra Sacre Coeur i Paris i Monmatre, 
hvor jeg bor.

 











Ingen kommentarer:

Send en kommentar